• آخرین
  • Trending
  • All
ال‌ پی‌ جی خوراک خودرو شود یا پتروشیمی‌ ها؟

ال‌ پی‌ جی خوراک خودرو شود یا پتروشیمی‌ ها؟

28 فوریه 2021
درمان زخم های پوستی با استفاده از باندهای پلیمری

درمان زخم های پوستی با استفاده از باندهای پلیمری

20 سپتامبر 2023
ارائه فرآیند تولید پلیمر با کیفیت صنعت کفش توسط شرکت BASF

ارائه فرآیند تولید پلیمر با کیفیت صنعت کفش توسط شرکت BASF

17 سپتامبر 2023
تولید پلیمرهای کراس لینک توسط شرکت کووسترو و تحول در دنیای پلاستیک ها

تولید پلیمرهای کراس لینک توسط شرکت کووسترو و تحول در دنیای پلاستیک ها

13 سپتامبر 2023
تحول دنیای تولید پلاستیک توسط فناوری ADAM

تحول دنیای تولید پلاستیک توسط فناوری ADAM

21 آگوست 2023
شیشه هوشمند یک نوآوری از پلیمرهای کریستال مایع

شیشه هوشمند یک نوآوری از پلیمرهای کریستال مایع

21 آگوست 2023
کاهش فقر در کنیا از طریق زباله های پلاستیک

کاهش فقر در کنیا از طریق زباله های پلاستیک

16 آگوست 2023
استراتژی جالب یکی از سازندگان ماشین آلات تولید پلاستیک برای نسل های آینده

استراتژی جالب یکی از سازندگان ماشین آلات تولید پلاستیک برای نسل های آینده

12 آگوست 2023
شرکت سلف گروپ دانش فنی قالب های چرخشی پلاستیک شرکت آوانتک را به اروپا می آورد

شرکت سلف گروپ دانش فنی قالب های چرخشی پلاستیک شرکت آوانتک را به اروپا می آورد

6 آگوست 2023
معرفی افزودنی جدید بهبود دهنده چسبندگی پلیمرها توسط شرکت Eastman

معرفی افزودنی جدید بهبود دهنده چسبندگی پلیمرها توسط شرکت Eastman

29 جولای 2023
تولید پلیمر مورد استفاده در تجهیزات دامپروری توسط شرکت BASF

تولید پلیمر مورد استفاده در تجهیزات دامپروری توسط شرکت BASF

26 جولای 2023
ظهور یک غول پتروشیمی در جنوب خلیج فارس

ظهور یک غول پتروشیمی در جنوب خلیج فارس

24 جولای 2023
بررسی مشکلات تولیدکننده با بانک ها از دیدگاه یک فعال صنعت پلاستیک

بررسی مشکلات تولیدکننده با بانک ها از دیدگاه یک فعال صنعت پلاستیک

25 جولای 2023
  • Home
جمعه, سپتامبر 22, 2023
-18 °c
ماهنامه صنایع پلاستیک
  • صفحه اصلی
  • پلیمر در ایران
    • خبر
    • گالری
    • فیلم
  • پلیمر در جهان
    • خبر
    • گالری
    • فیلم
  • اقتصادی
    • اقتصاد ایران
    • بورس کالای ایران
    • اقتصاد بین الملل
  • پتروشیمی
    • خبر
    • فیلم
    • گالری
  • صنعت ایران
    • مشکلات صنعت پلاستیک ایران
    • موقعیت های صنعت پلاستیک ایران
  • آموزشی
    • آموزش علمی
    • آموزش فنی
    • گالری فیلم
    • گالری تصویر
  • همایش/نمایشگاه
    • نمایشگاههای داخلی
    • همایش های داخلی
    • نمایشگاههای خارجی
    • همایش های خارجی
  • با مسوولیت خودم
    • خاطرات و خطرات
    • یادداشت های ۲۰۲۰ (احمد علی ساعت نیا)
  • PIMI
No Result
View All Result
ماهنامه صنایع پلاستیک
No Result
View All Result
Home پليمر در ايران خبر

ال‌ پی‌ جی خوراک خودرو شود یا پتروشیمی‌ ها؟

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه باید حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان برای طرحی هزینه کنیم که به هیچ عنوان بازگشت سرمایه هم در کار نخواهد بود، گفت: در صورتی که اگر ال‌پی‌جی تبدیل به محصول پتروشیمیایی شود یک محصول ۳۶۰ دلاری را با یک سرمایه گذاری کوچک تبدیل به کالای ۱۳۰۰ دلاری کرده‌ایم.

admin توسط admin
28 فوریه 2021
in خبر
0
ال‌ پی‌ جی خوراک خودرو شود یا پتروشیمی‌ ها؟

به گزارش صنایع پلاستیک، حمید قاسمی‌ده‌چشمه ، درباره انتقادات به وارد نشدن LPG به سبد سوخت کشور اظهار داشت: سوزاندن ال‌پی‌جی در خودروها از چند منظر به هیچ‌وجه اقتصادی نیست و طرحی است که جز ضرر عایدی برای کشور ندارد، که مهمترین آن اختلاف قیمت گاز مایع و بنزین است.

وی جایگزینی LPG  با بنزین را به عنوان سوخت خودرو مصداق جایگزین کردن سیم‌های نقره به جای سیم‌ مسی در کابل‌های برق دانست و افزود: طبق آخرین اطلاعات نشریه پلتس قیمت گازمایع در ۸ ماه اول سال ۳۶۰ دلار در هر تن بوده در حالی که قیمت بنزین ۳۱۱ دلار در هر تن بوده یعنی هر تن حدود ۵۰ دلار اختلاف قیمت دارند. بدین مفهوم که باید پول خرج کنیم تا به جای یک محصول ۳۱۱ دلاری یک محصول ۳۶۰ دلاری مصرف کنیم.

چگونه یک فرآورده ۳۶۰ دلاری؛ ۱۳۰۰ دلار می‌شود؟

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه به جای الزام دولت برای مصرف گازمایع در پتروشیمی روی سوزاندن آن در خودرو تمرکز شده، تصریح کرد: در صورت استفاده از این سوخت به عنوان خوراک پتروشیمی و تبدیل به محصولاتی مثل پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، پلی‌بوتادین، رابر و مواد اولیه مورد نیاز لاستیک و… بر طبل سوزاندن این ماده باارزش در خودروها می‌کوبیم، در صورتی که اگر این خوراک تبدیل به محصول پتروشیمیایی شود یک محصول ۳۶۰ دلاری را با یک سرمایه گذاری کوچک تبدیل به کالای ۱۳۰۰ دلاری کرده‌ایم.

مطالب مرتبط

معرفی افزودنی جدید بهبود دهنده چسبندگی پلیمرها توسط شرکت Eastman

اهداف و اولویت های انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن چیست؟

جلسه شبانه ستاد اقتصادی دولت برای کسب رضایت دلارآوران

پتروشیمی‌ها مشتری پر و پا قرص ال‌پی‌جی؛ در آینده نزدیک

وی خاطرنشان کرد: طبق تمام گزارشات بین‌المللی از جمله اوپک، IEA ، IHS MARKIT پیش‌بینی شده که در سال‌های آینده تقاضا برای ال‌پی‌جی برای تبدیل شدن به مواد پتروشیمی افزایش می‌یابد، آیا به صرفه نیست که به جای تعریف این فرآورده در سبد سوخت و خام‌فروشی آن؛ تبدیل به یک محصول با ارزش افزوده بالا و گران‌تر شود؟ چرا باید خودمان را از ساخت واحدهای پتروشیمی که می‌توانند با این خوراک راه بیفتند محروم کنیم؟

اصرار به هزینه هنگفت برای به خطر انداختن جان انسان‌ها!

قاسمی‌ده‌چشمه یادآور شد: اگر LPG را به عنوان سوخت خودرو در نظر بگیریم باید هزینه‌های هنگفتی متقبل شویم تا زیرساخت آن را نیز آماده کنیم، جایگاه احداث کنیم، خودروی استاندارد برای مصرف آن تولید و یا وارد کنیم، ضمن اینکه دیگر امکان حذف آن را از سبد سوخت نداریم.

وی گفت: استاندارد ایمنی در مورد خودروهای ال‌پی‌جی‌سوز بسیار حیاتی و دارای اهمیت است زیرا کوچک‌ترین تصادف با خودروی ال‌پی‌جی‌سوز منجر به انفجار مهیب و از دست رفتن جان انسان‌ها می‌شود. بنابراین یا باید خط تولید خودروی استاندارد ‌ال‌پی‌جی‌سوز در کشور راه‌اندازی شود که امری زمان‌بر و پرهزینه است و در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و یا اینکه از خودروهای استاندارد خارجی استفاده کرد که با توجه به قیمت آن راننده خودروی عمومی توان تامین آن‌را ندارد. از این‌رو باید از خودروی تبدیلی گازمایع‌سوز استفاده شود که با توجه به اینکه از ابتدا سیستم سوخت‌رسانی و باک آن برای LPG طراحی نشده بسیار خطرناک و ناایمن است، چنانچه حوادث بسیاری در سال‌های گذشته در این خودروها اتفاق افتاده که یکی از دلایل اصلی شکست خوردن اضافه کردن ال‌پی‌جی به سبد سوخت خودروها همین امر بوده است. حال آیا می‌توان مردم را وادار به استفاده از خودروی غیر استانداردی کرد که جان خود و یا دیگران را به خطر بیاندازند؟

ورود ال‌پی‌جی به سبد سوخت چقدر هزینه دارد؟

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: ایجاد جایگاه ال‌پی‌جی معمولی بدون رعایت استانداردهای بین‌المللی برای جایگاه گاز مایع، ۲۲ میلیارد تومان هزینه دارد اگر طبق طرح نمایندگان ۱۵۰ جایگاه احداث شود ۳۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در پی دارد، ۲ میلیون اتومبیل هم باید تبدیل شود که ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود، ضمن اینکه به این عدد هزینه افزودن تانکر گازکش را نیز باید افزود.

۲۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هزینه برای یک سرمایه بی بازگشت

وی ادامه داد: سرجمع باید حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان برای طرحی هزینه کنیم که به هیچ عنوان بازگشت سرمایه هم در کار نخواهد بود.

قاسمی‌ده‌چشمه تاکید کرد: اضافه شدن گازمایع به سبد سوخت یک بار در کشور تست شده، سیاستی شکست‌خورده است که بازگشت به آن جز صرف هزینه و وقت ملت نتیجه‌ای ندارد.

برچسب ها : اقتصاد نفتیبنزینجایگاه LPGجایگزینی LPG با بنزینخوراک پتروشیمی هاسوخت بنزینسوخت ماشین هاسیستم سوخت‌رسانیشرکت ملی پخش فرآورده های نفتیقاسمی‌ده‌چشمهقیمت خوراک پتروشیمی هاپتروشیمی ایرانپلی اتیلنپلی‌پروپیلنگاز مایع سوز

مفهومی تازه برای کابین هواپیما

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/04/Dettachable-Cabin.mp4

نصب چمن مصنوعی

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/03/Artificial-Grass_x264.mp4

کلاه ایمنی عایق صدا ساخته شده از کامپوزیت فایبرگلاس

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/01/video_2019-01-14_11-17-06.mp4

تزريق پليمر جهت ازدياد برداشت نفت

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/09/video_2019-09-05_00-03-54.mp4

تولید سوخت اتومبیل از فیلم های پلیمری

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/08/Automotive-fuel-from-plastic.mp4

تمام حقوق این سایت متعلق به ماهنامه صنایع پلاستیک است. هرنوع برداشت غیر مجاز حتا به صورت اقتباس با تغییر کمتر از ۷۰ درصد متن مشابه به هر صورت، مشمول قانون حقوق مولفین و مصنفین و طرح شکایت خواهد شد.  © ۱۹۹۸-۲۰۲۲

ماهنامه صنایع پلاستیک

 بالاتر از میدان ونک، خ گاندی شمالی، خ برادران شریفی، شماره ۴٢، برج اداری خشایار، واحد ٣٠٣.

تلفن مرکزی: ٢٢۵١ ٨٨٧٧

روابط عمومی: ۶٨٣٨ ۶٧٢ ٠٩١٢

No Result
View All Result
  • Home

Copyright © 2017 JNews.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In