در تاریخ ۱۰ دیماه ۱۳۹۷ به همت انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران همایش “خروج صنعت پلاستیک از بحران، بررسی و معرفی فرصتهای رشد و نوآوری ” برگزار خواهد شد.
به گزارش صنایع پلاستیک، انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران در راستای شناسایی و رفع موانع توسعه بنگاههای صنایع پلاستیک و افزایش نرخ بازده سرمایه و توان رقابتپذیری، اقدام به برگزاری همایش “خروج صنعت پلاستیک از بحران، بررسی و معرفی فرصتهای رشد و نوآوری” نموده است. این همایش در تاریخ ۱۰ دیماه ۱۳۹۷ در محل سازمان مدیریت صنعتی برگزار میگردد.
محورهای همایش عبارت است از:
- چشمانداز آینده صنعت پلاستیک در ایران و جهان
- تبدیل تهدیدها به فرصت به کمک نوآوری
- نقطه شروع نوآوری در شرکتها
- نمونههای موفق نوآوری در صنعت پلاستیک ایران
- آشنایی با استارتاپها و مدلهای کسبوکار جدید حوزه پلاستیک
براساس برنامههای در نظر گرفته شده برای این رویداد، پنلهای تخصصی زیر در این همایش ارایه خواهد شد:
- نوآوری، اهمیت یا ضرورت
- آینده صنعت پلاستیک در ایران و جهان
- تولید مبتنی بر نوآوری
- نوآوری در مدل کسبوکار
- نوآوری در مسیر صادرات
از کلیه مدیران ارشد بنگاههای فعال در صنعت پلاستیک کشور دعوت به عمل میآید در این رویداد تخصصی شرکت نمایند. علاقهمندان برای ثبت نام میتوانند به این لینک، مراجعه فرمایند.
مشارکت کنندگان مالی و معنوی این همایش “اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران”، اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تهران” و شرکت ” پارسا پلیمر شریف” می باشند. البته خود انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران نیز، به عنوان مجری و پشتیبان این همایش در آن مشارکت ورزیده است.
این کنفرانس در حالی برگزار می شود که وضعیت تامین مواد اولیه با وجود خلوت شدن بازار، چه بورس کالای ایران و چه بازار آزاد، از شر سفته بازان و دلالان، با دشواری فراوان رو به روست. مهمترین مشکل در نظر تولیدکنندگان صنعت پلاستیک نیز بحث نقدینگی است. بسیاری از تحلیل گران معتقدند، اگر به زودی فکری به حال صنعت پلاستیک نشود و یک تقاضای واقعی و موثر برای تهیه مواد پلیمری شکل نگیرد، به رکودی عمیق خواهد رفت و به این ترتیب هم به صنایع بالادستی و هم به دیگر صنایع وابسته به آن نظیر { صنعت ماشین سازی، صنعت تجهیزات جانبی پلاستیک، صنعت حمل و نقل، خدمات و … } آسیب خواهند رساند.
به نظر می رسد که برخی از مواردی که در این همایش بناست که مورد بررسی قرار بگیرد، در حال حاضر برای این صنعت بسیار حیاتی است نظیر “تبدیل تهدیدها به فرصت به کمک نوآوری” و برخی دیگر از محورها نظیر ” نوآوری در مسیر صادرات” نیز مگر عده ای معدود از تولیدکنندگان بزرگ و خاص، مخاطب خاصی ندارد.