• آخرین
  • Trending
  • All
اعمال تعرفه های جدید حمل و نقل محموله ها از مبدا عسلویه به 444 مقصد

اعلام جزییات محاسبه کرایه براساس تن-کیلومتر

22 آگوست 2019
رفع مشکلات زباله ایتالیا با انجام اصلاحیه ای در مقررات بسته بندی

رفع مشکلات زباله ایتالیا با انجام اصلاحیه ای در مقررات بسته بندی

3 دسامبر 2023
نشست مذاکره درباره آلودگی های پلاستیک در کنیا

نشست مذاکره درباره آلودگی های پلاستیک در کنیا

3 دسامبر 2023
درمان زخم های پوستی با استفاده از باندهای پلیمری

درمان زخم های پوستی با استفاده از باندهای پلیمری

20 سپتامبر 2023
ارائه فرآیند تولید پلیمر با کیفیت صنعت کفش توسط شرکت BASF

ارائه فرآیند تولید پلیمر با کیفیت صنعت کفش توسط شرکت BASF

17 سپتامبر 2023
تولید پلیمرهای کراس لینک توسط شرکت کووسترو و تحول در دنیای پلاستیک ها

تولید پلیمرهای کراس لینک توسط شرکت کووسترو و تحول در دنیای پلاستیک ها

13 سپتامبر 2023
تحول دنیای تولید پلاستیک توسط فناوری ADAM

تحول دنیای تولید پلاستیک توسط فناوری ADAM

21 آگوست 2023
شیشه هوشمند یک نوآوری از پلیمرهای کریستال مایع

شیشه هوشمند یک نوآوری از پلیمرهای کریستال مایع

21 آگوست 2023
کاهش فقر در کنیا از طریق زباله های پلاستیک

کاهش فقر در کنیا از طریق زباله های پلاستیک

16 آگوست 2023
استراتژی جالب یکی از سازندگان ماشین آلات تولید پلاستیک برای نسل های آینده

استراتژی جالب یکی از سازندگان ماشین آلات تولید پلاستیک برای نسل های آینده

12 آگوست 2023
شرکت سلف گروپ دانش فنی قالب های چرخشی پلاستیک شرکت آوانتک را به اروپا می آورد

شرکت سلف گروپ دانش فنی قالب های چرخشی پلاستیک شرکت آوانتک را به اروپا می آورد

6 آگوست 2023
معرفی افزودنی جدید بهبود دهنده چسبندگی پلیمرها توسط شرکت Eastman

معرفی افزودنی جدید بهبود دهنده چسبندگی پلیمرها توسط شرکت Eastman

29 جولای 2023
تولید پلیمر مورد استفاده در تجهیزات دامپروری توسط شرکت BASF

تولید پلیمر مورد استفاده در تجهیزات دامپروری توسط شرکت BASF

26 جولای 2023
  • Home
چهارشنبه, دسامبر 6, 2023
-18 °c
ماهنامه صنایع پلاستیک
  • صفحه اصلی
  • پلیمر در ایران
    • خبر
    • گالری
    • فیلم
  • پلیمر در جهان
    • خبر
    • گالری
    • فیلم
  • اقتصادی
    • اقتصاد ایران
    • بورس کالای ایران
    • اقتصاد بین الملل
  • پتروشیمی
    • خبر
    • فیلم
    • گالری
  • صنعت ایران
    • مشکلات صنعت پلاستیک ایران
    • موقعیت های صنعت پلاستیک ایران
  • آموزشی
    • آموزش علمی
    • آموزش فنی
    • گالری فیلم
    • گالری تصویر
  • همایش/نمایشگاه
    • نمایشگاههای داخلی
    • همایش های داخلی
    • نمایشگاههای خارجی
    • همایش های خارجی
  • با مسوولیت خودم
    • خاطرات و خطرات
    • یادداشت های ۲۰۲۰ (احمد علی ساعت نیا)
  • PIMI
No Result
View All Result
ماهنامه صنایع پلاستیک
No Result
View All Result
Home اقتصادی اقتصاد ایران

اعلام جزییات محاسبه کرایه براساس تن-کیلومتر

admin توسط admin
22 آگوست 2019
in اقتصاد ایران, مشکلات صنعت ایران
0
اعمال تعرفه های جدید حمل و نقل محموله ها از مبدا عسلویه به 444 مقصد

اعلام جزییات محاسبه کرایه براساس تن-کیلومتردر پی اعتراضات کامیونداران در ماه‌های گذشته، نهایتا شورای‌عالی ترابری در مصوبه‌ای کلی، سازمان راهداری و حمل و جاده‌ای را مامور کرد تا نرخ پایه تن ـ کیلومتر را تهیه و برای اجرا به ادارات کل راهداری استان‌ها ابلاغ کند.

به گزارش صنایع پلاستیک به نقل از دنیای اقتصاد، پایین بودن دستمزدها یکی از مهم‌ترین موارد مورد اعتراض رانندگان کامیون در ماه‌های گذشته محسوب می‌شود که به‌نظر می‌رسد با اجرای طرح تن-کیلومتر از ابتدای دی‌ماه، بخش مهم مشکلات این صنف برطرف خواهد شد.

اگرچه تهیه فرمول نرخ پایه تن ـ کیلومتر حدود سه ماه طول کشید اما به‌نظر می‌رسد رقم تعیین شده به همراه ضرایب آن، از سوی رانندگان تا حدودی با استقبال مواجه شده است. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، براساس برخی محاسبات، در صورت محاسبه کرایه حمل با استفاده از تن ـ کیلومتر، دستمزد رانندگان کامیون‌ها تا حدود دو تا سه برابر ارقام فعلی افزایش می‌یابد اما به گفته فعالان صنفی حمل‌ونقل جاده‌ای، این افزایش دستمزد سبب افزایش قیمت تمام‌شده کالا و درنتیجه گران شدن اجناس و کالاهای مصرفی نخواهد شد چراکه با این فرمول، دیگر شاهد انتقال منابع مالی صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای به سمت واسطه‌ها، مراکز اعلام بار و شرکت‌های حمل‌ونقلی نخواهیم بود.

براساس اعلام معاون سازمان راهداری از ابتدای دی‌ماه در سراسر کشور محاسبه کرایه حمل با فرمول تن ـ کیلومتر اجرایی خواهد شد. فرامرز مداح، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: نحوه محاسبه تن ـ کیلومتر فرمول فعلی نتیجه ۲۰ جلسه کارشناسی است البته سازمان راهداری مصوبه شورای‌عالی ترابری را به استان‌ها ابلاغ کرده است و در تلاشیم تا نحوه محاسبه را به هر استان به‌طور جداگانه واگذار کنیم. به گفته این مقام مسوول در سازمان راهداری، ۴۵۰ هزار مسیر برای تردد خودروهای باری سنگین در کشور وجود دارد و ناوگان باری نیز در ۷ کلاس طبقه‌بندی شده‌اند. احمد کریمی، دبیر کانون کامیون‌داران گفت: در نشست هفته گذشته یک نرخ مبنا برای تن ـ کیلومتر مشخص شد.

مطالب مرتبط

نگاهی به صنعت متانول به عنوان عمده ترین محصول پتروشیمی ایران (۱)

اعمال تعرفه های جدید حمل و نقل محموله ها از مبدا عسلویه به ۴۴۴ مقصد+ لیست تعرفه ها

افزایش ۳۰ درصدی تعرفه حمل و نقل کالا از ابتدای تیرماه ۱۳۹۹

این نرخ مبنا برای میزان کیلومتری که متوسط همه مسیرهاست، در نظر گرفته شده است. هر چه مسافت پایین‌تر باشد، نرخ تن ـ کیلومتر بالاتر است و اگر مسافت بیشتر باشد، نرخ نهایی تن ـ کیلومتر کاهش می‌یابد. پارامترهایی هم مانند سردسیر یا گرمسیر بودن منطقه، صعب‌العبور بودن، کاربری‌های خاص، با یک سر بار تردد کردن، مواد خطرناک، هزینه لاستیک، سوخت، استهلاک خودرو، قطعات یدکی و شاگرد راننده و بسیاری موارد دیگر نیز در تعیین نرخ نهایی اثرگذار است.

به‌طورکلی تن – کیلومتر به معنی کشف قیمت حمل یک محموله از یک مبدا به مقصد است. وی ادامه داد: در فرمول تن ـ کیلومتر، علاوه بر هزینه‌های جاری و قابل پیش‌بینی، هزینه‌های اتفاقی مانند تعمیرات موتور هم پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در خرید ناوگان نیز در رقمی که به‌عنوان نرخ پایه تن – کیلومتر (۱۰۳۳ ریال) تعیین شده، به‌طور متوسط رو به بالا لحاظ شده است. به این معنا که متوسط ناوگان در یک سال چه میزان کارکرد دارد. همه این موارد در رقم پایه اعمال شده است. وی درباره ناوگان مشمول این طرح نیز گفت: ناوگان حمل مواد سوختی مشمول تعرفه‌های سازمان برنامه‌وبودجه هستند و از شمول این طرح خارج هستند. ناوگان حمل تناژ بالا (بوژی‌ها) هم مشمول دستورالعمل «ترافیک سنگین» بوده و از گذشته قاعده تن – کیلومتر برای آنها اعمال می‌شده است. بنابراین این دستورالعمل شامل سایر انواع کامیون‌ها و کشنده‌ها می‌شود؛ درخصوص کامیونت‌ها و خودروهای باری نیمه‌سنگین یا تناژ پایین هم برای آنکه این طرح اجحافی در حق آنها نباشد، برخی ضرایب دیگر را در نظر گرفته‌ایم که در دستورالعمل تن ـ کیلومتر برای آنها اعمال می‌شود. دبیر کانون کامیونداران درباره تاثیر نوع کالای محموله در نحوه اجرای طرح گفت: نوع کالا نیز در تن ـ کیلومتر به‌صورت طبقه‌بندی شده قید شده است اگر محموله جزو کالاهای گران‌قیمت باشد، ضرایبی برای راننده در نظر گرفته می‌شود همچنین اگر نوع کالا از محموله‌هایی باشد که هزینه حمل در قیمت تمام‌شده کالا اثرگذار باشد (مانند محصولات دامی و کشاورزی)، ضرایب کمتری برای رقم پایه تن ـ کیلومتر اعمال می‌شود تا مصرف‌کننده نهایی (مردم) از آن متضرر نشوند.

برچسب ها : اعتراض کامیون دارانرابطه معکوس مسافت و قیمتسوختفرمول نرخ پایه تن - کیلومترمنطقه سردسیرمنظقه گرمسیرهزینه لاستیک

مفهومی تازه برای کابین هواپیما

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/04/Dettachable-Cabin.mp4

نصب چمن مصنوعی

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/03/Artificial-Grass_x264.mp4

کلاه ایمنی عایق صدا ساخته شده از کامپوزیت فایبرگلاس

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/01/video_2019-01-14_11-17-06.mp4

تزريق پليمر جهت ازدياد برداشت نفت

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/09/video_2019-09-05_00-03-54.mp4

تولید سوخت اتومبیل از فیلم های پلیمری

https://pimw.ir/wp-content/uploads/2019/08/Automotive-fuel-from-plastic.mp4

تمام حقوق این سایت متعلق به ماهنامه صنایع پلاستیک است. هرنوع برداشت غیر مجاز حتا به صورت اقتباس با تغییر کمتر از ۷۰ درصد متن مشابه به هر صورت، مشمول قانون حقوق مولفین و مصنفین و طرح شکایت خواهد شد.  © ۱۹۹۸-۲۰۲۲

ماهنامه صنایع پلاستیک

 بالاتر از میدان ونک، خ گاندی شمالی، خ برادران شریفی، شماره ۴٢، برج اداری خشایار، واحد ٣٠٣.

تلفن مرکزی: ٢٢۵١ ٨٨٧٧

روابط عمومی: ۶٨٣٨ ۶٧٢ ٠٩١٢

No Result
View All Result
  • Home

Copyright © 2017 JNews.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In