به دلیل نابه سامانی مشهود در اجرای هفتدهمین نمایشگاه ایران پلاست و پرسش های متعدد صنعت گران از اداره کنندگان این سایت درمورد جزییات این نمایشگاه ناچار هستیم عین سخنان آقای فرید دوستی مدیر نمایشگاه بین المللی ایران پلاست عینا منتشر کنیم.
اما قبل از انتشار سخنان ایشان به حکم مسوولیت رسانه ای بایستی نکاتی را متذکر شویم:
۱_ نمایشگاه ایران پلاست نمایشگاهی بود که چهارمین دوره ی نخست آن در باشکوه ترین شکل ممکن برگزار شد اما پس از جابه جایی معدد مدیران و کارکنانی که سابقه ی برپایی این نمایشگاه را داشتن به شکلی در آمد که سال ها است که ناظر آن هستیم ؛ به گونه ای که در سوابق مندرج در این رسانه می توان آن ها را ملاحظه کنید و دریابید که زحمات مدیران چهار دوره ی اول مثلا در رابطه با کاربرد کدهای یورو مپ به کلی در کتاب های سال پنجم به بعد از بین رفت؛
۲_ کلیدی ترین پرسش هایی که در این رسانه مطرح شده این است که روستایی ترین نمایشگاه ها نیز حداقل از یکسال قبل از برپایی نمایشگاه تکلیفشان معلوم است.
۳_ امیدوار هستیم نمایشگاه سال جدید به صورت باشکوه تر برگزار شوید. اینجا را کلیک کنید
و حالا بازتاب اصل سخنان آقای فرید دوستی:
صنعت پتروشیمی، با کمترین ضریب ریسک پذیری خود به یکی از صنایع احیاگر نظام اقتصادی کشور در شرایط سخت و پیچیده تحریم تبدیل شده است و در این میان صنایع پایین دست و صنایع مرتبط در حوزه تولید ملی و ساخت داخل از سهمی موثر برخوردار بوده اند.
دوستی با بیان اینکه، در هفدهمین دوره ایران پلاست، باید ساز و کار های اجرایی منطبق با استانداردهای بین المللی برنامه ریزی و جریان سازی شود، افزود: امیدواریم با وحدت رویه یکپارچه و منظم میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و فعالان، ذی نفعان و مشارکت کنندگان، ایران پلاست امسال در مقایسه با دوره های قبلی خود از جنبه های محتوایی، رویکرد و رویدادهای جانبی بسیار غنی تر برگزار شود.
وی با تاکید بر اینکه تمامی فضاهای نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی از ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه به ایران پلاست اختصاص یافته است، اظهار کرد: اگرچه دغدغه و مسائل ذی نفعان نمایشگاه ایران پلاست متفاوت است، اما تلاش خواهیم کرد که در دوره هفدهم منافع تمامی مشارکت کنندگان تا حد ممکن تأمین شود.
دوستی با تاکید بر اینکه امیدواریم ایران پلاست امسال نیز همچون دوره های پیشین خود، ویترین و نمای کاملی از موفقیت یک رویداد اثر بخش نمایشگاهی در حوزه اقتصاد و بازار مشارکت کنندگان باشد، افزود: در این مسیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای حمایت از تولید داخل و ایجاد اشتغال آماده هرگونه همکاری و حمایت لازم از شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و صاحبان صنایع نوپا است.
به گزارش نیپنا، در این جلسه نمایندگان تشکل ها و انجمن های صنایع تکمیلی پتروشیمی نیز با تاکید بر نقش محوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در برگزاری این نمایشگاه بر تداوم همکاری های مشترک تاکید کردند و این رویداد نمایشگاهی را نقطه عطفی در ارائه و معرفی دستاوردها و توانمندی های صنایع پلیمری و صنایع مرتبط، دانستند.
فعالان صنایع پایین دستی پتروشیمی ایران نمایشگاه ایران پلاست را در میزان افزایش ارزش افزوده صنایع پلیمری و بازارهای صادراتی مهم ارزیابی کردند و بر همگرایی بیشتر میان تشکل ها و انجمن ها و نزدیک شدن دیدگاه ها تاکید کردند.
گفتنی است، نشست هم اندیشی نمایشگاه ایران پلاست، انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان پلیمری، انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند، انجمن همگن پلاستیک تهران، انجمن ماشین سازان، انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی و اتحادیه سراسری تعاونی های تأمین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی و مدیر عامل شرکت راهکار تجارت بعنوان مجری برگزار کننده هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست برگزار شد.
Ref.:NIKNA