به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوی صنایع پلاستیک، جایگزینی پدال فلزی با پدال پلاستیکی با فناوری جدید Solvay میسر شد. فناوری جدید پلی آمید ۶.۶ موسوم به Technyl Max در بخش کارایی پلی آمیدهای Solvay، توسط شرکت Carbody که یک متخصص در راه حل ایمنی و آب بندی در صنعت خودروست، جهت توسعه پدال ترمز تمام پلاستیک انتخاب شده است.
مفهوم پدال انقلابی، جایگزین طراحی معمولی فولادی با ساختار ترکیبی سبک وزن می شود.
این پدال با نام Skeleton دارای یک ساختار کامپوزیتی میله ای شکل است که با فناوری جدید Technyl Max با شصت درصد شیشه توپر ساخته شده است.
تهیه کردن پدال ترمز Skeleton با این روش، مقاومت فوق العاده ای در برابر شکستگی به این پدال می دهد که می تواند زیر بار حداکثر ۳.۰۰۰ نیوتن کار کند و حتا ایمنی عملیاتی آن را نیز فراتز از این حد حفظ می نماید.
“جرالد دورسکی – Gérald Durski” مدیر بازاریابی پلی آمیدهای Solvay گفت: ” OEM(یا همان سازنندگان تجهیزات اصلی، یعنی شرکت هایی که از قطعات ساخته شده توسط سایر شرکت ها، محصول نهایی را تهیه می کنند) و شرکتهایی تولیدکننده قطعات خودرو، به طور فزاینده ای به دنبال مواد سفت با سختی بالا هستند تا بتوانند طیف وسیعی از اجزای فلزای را برای سبک سازی وزن اتومبیل ها، جایگزین نمایند.”
سبک سازی وزن اتومبیل ها به عنوان یک اصل محیط زیستی، برای خودروسازان تا سال ۲۰۳۰ به عنوان یک اجبار بدل شده است، چرا که کاهش مصرف سوخت فسیلی و در نتیجه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را به همراه دارد.
وی افزود: ” این یک فرصت عالی برای ما بود تا بتوانیم با همکاری تنگاتنگ با شرکت Carbody اسکلتی را طراحی کنیم و عملکرد برند فنی جدید Technyl Max که ویژه اجسام توپرست را نشان دهیم.”
کارشناس تحقیق و توسعه شرکت Carbody، گفت : ” قدرت Technyl Max در به حداکثر رساندن سبک وزنی برای مفهوم انحصاری پدال ما نقش مهمی داشت.”
وی افزود: ” ما به تجربه تیم Technyl در تعویض و جایگزینی فلز برای بسیاری از موارد، تکیه کرده ایم ، زیرا پلت فرم خدماتی پیشرفته HUB در یک سطح کاملا متمایز کلیدی جهت بهینه سازی طراحی و عملکرد برای تقاضای بخش ایمنی قرار دارد و ما نمی خواستیم فرصت استفاده از این مواد و خدمات را از دست بدهیم. “