به گزارش گروه ترجمه و تولید محتوی صنایع پلاستیک به نقل از سایت جهانی پلیمرمدیا، شرکت Victrex تولیدکننده بریتانیایی پلیمرهای با کارایی بالا، در حال همکاری با شرکت فرانسوی Safran Cabin (که در پاریش واقع است). تهیه کننده فضای داخلی کابین هواپیما، جهت توسعه و کسب شرایط موردنظر برای قطعات کامپوزیت گرمانرم است. تمرکز بر روی تعریف و تعیین قطعات و قالبهایی است که می توانند برای براکت های مختلف تطبیق داده شوند با هدف دستیابی به خانواده ای از طرح های سازگار با قالبهای مشابه (همان قالب).
در اولین پروژه، شرکا یک براکت کابین هواپیما ایجاد کرده اند که در آن کامپوزیت Victrexs AE 250 که فیبر کربن پلی آریل اتر کتون (PAEK) با با پلیمر Victrex PEEK پوشانده شده است.
به گفته تولیدکننده انگلیسی پلیمرها، آزمایش های دقیق و در شرایط کار نشان داده اند که قطعات ساختاری هواپیما که از AE 250 با استفاده از تکنولوژی hybrid overmoulding یا اورمولدینگ ترکیبی ساخته شده اند، می توانند در برابر سطح بالایی از استرس مکانیکی مقاومت نمایند.
شرکت Victrex افزود: تکنیک overmoulding ترکیبی یک فناوری مقیاس پذیر و قابل تکرارست که توانایی کمک به مشتریان تجاری هوافضا در مواجهه با چالش هایی که نیاز به ضایعات بسیار پایین تر، زمان چرخه سریعتر، ادغام قطعات و کاهش تعداد کارهای ثانویه را دارد.
نمونه اولیه ابتدایی براکت هایی توسط پلاستیک تولید شده اند، به وسیله شرکت آمریکایی Tri-Mack Plastics Manufacturing که در بریستول لانگ آیلند واقع شده است، عرضه شد.
شرکت Victrex تصریج می نماید: در مقایسه با قسمت اورجینال آلومینیومی، نمونه اولیه پلیمری ۲۰ درصد صرفه جویی در هزینه و ۵۰ درصد صرفه جویی در وزن دارد. همچنین در نسبت “خرید-به- پرواز” نمونه پلاستیکی ۵ برابر بهتر نسبت به قطعه اصلی است. این فاکتور، نسبت وزن بین ماده اولیه مورد استفاده برای یک قطعه و وزن خود قطعه را نشان می دهد. .
در حال حاضر براکت ها آزمایش های نهایی جهت دریافت صلاحیت تولید قطعات را پشت سر می گذارند و به نظر می رسد که آنها در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد سرویس کابین هواپیماها شوند.
توضیح تصویر: براکت کابین هواپیما ساخته شده از کامپوزیت فیبرکربن PAEK و پلیمر پلی اتر اتر کتون(PEEK)