به گزارش صنایع پلاستیک، صبح ۲۹مرداد ماه از گرید KLM100B)L) در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلی یورتان با ظرفیت تولید بین ۲۵۰۰ تا ۵ هزار تن بر اساس تقاضای بازار در پتروشیمی کارون رونمایی شد.
این محصول برای اولین بار در خاورمیانه به منظور رفع نیاز تولیدکنندگان میان دستی و پایین دستی صنعت پلی یورتان کشور تولید میشود و ارزش افزوده چندبرابری برای پتروشیمی کارون و بینیازی برای کشور به همراه خواهد داشت. مشخصات بارز آن شامل مایع بودن در دمای محیط، عدم نیاز به عملیات ذوب پیش از مصرف، سهولت در حمل و نقل و استفاده ، عدم نیاز به انبارش سرد برای مدت طولانی و بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی محصول نهایی پلی یورتان است.
علیرضا صدیقی زاده مدیرعامل پتروشیمی کارون در مراسم رونمایی از گرید KLM100B)L) مقدار حدودی واردات این محصول در سال ۹۸ را ۵ هزار تن عنوان کرد و در مورد ظرفیت تولید گفت: ظرفیت اسمی تولید سالیانه گرید KLM100B)L) سالیانه ۵۴۰۰ تن است و جزو یکی از گریدهای حیاتی برای تولید پیش پلیمرهای مورد مصرف در زیره کفش و فوم سرد قالبی صندلی خودرو، صندلی اداری و مبلمان است.
مدیرعامل پتروشیمی کارون این گرید را استراتژیک عنوان کرد و گفت: پیش از این محصول از کشورهای چین، کره جنوبی، ترکیه، آلمان و امریکا وارد می شد و ارزبری زیادی برای کشور داشت در حال حاضر این گرید از طریق واکنش کاتالیستی مایع کردن متیل دی فنیل دی ایزوسیانات خالص(Pure MDI) و ایجاد گروههای کربودیایمید در دو نوع کم رنگ گریدKLM100B)L) و پر رنگ KLM100B)H) تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: این محصول در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با استفاده از توان دانشی داخلی عملیاتی شده است. و در تولید مستقیم انواع درزگیرها و الاستومرها از جمله در کاربری تولید فیلتر هوای خودرو، انواع چسبها مانند چسب لمینت مورد مصرف در تولید فیلمهای چندلایه بسته بندی و چاپ محصولات غذایی و در حوزه محصولات پزشکی برای تولید باند ارتوپدی مورد مصرف قرار میگیرد.
صدیقی زاده چشم انداز آینده پتروشیمی کارون و راهبردهای کلان را تشریح کرد و گفت: در نظر داریم که به انتخاب اول صنعت پلی یورتان در افق ۱۴۰۰ تبدیل شویم . راهبردهای کلان ما نیز شامل تولید سبز، ایمن و پایدار، توسعه بازاریابی و پیشبرد فروش، نوآوری در سبد محصولات و کاهش بهای تمام شده است.
وی در پایان بر ایجاد ارزش افزوده از طریق تحقیق و توسعه تاکید کرد و گفت: با تحقیق و توسعه، بازارسازی و برندسازی و بازاریابی، ارزش افزوده بیشتری نسبت تولید برای کشور به همراه دارد