به گزارش صنایع پلاستیک، بیژن نامدار زنگنه از تمامی فعالان و صاحبان صنایع پتروشیمی، پلیمر و صنایع پایین جهت حضور فعال و موثر در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست دعوت کرد. دعوت زنگنه برای حضور مقتدر در ایران پلاست سیزدهم در حالی صورت می پذیرد که وی معتقدست در فاز انتهایی جهش دوم صنعت پتروشیمی قرار داریم.
ستاد خبری ایران پلاست در این زمینه می نویسد: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت صبح شنبه ۲۳ شهریور ماه گفت: در حالی به استقبال برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست می رویم که در اواخر جهش دوم صنعت پتروشیمی قرار داریم.
وی با بیان اینکه با تحقق اهداف جهش دوم پتروشیمی تولید محصولات پتروشیمی به بالای ۱۰۰ میلیون تن در سال می رسد، افزود: از تمامی فعالان و صاحبان صنایع پتروشیمی، پلیمر و صنایع پایین دستی جهت حضور فعال و مقتدر در سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست دعوت می کنم.
وزیر نفت تاکید کرد: در نمایشگاه ایران پلاست امسال خواهیم گفت که چقدر برای اجتناب از خامفروشی تلاش و چقدر صنایع پاییندستی در کشور ایجاد شده است و چه برنامههایی برای آینده و توسعه این صنعت داریم.
گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ۳۱ شهریور لغایت ۳ مهر ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
مختصر درباره ایران پلاست:
نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نخستین بار به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور در بازارهای جهانی در سال ۱۳۸۱ برگزار شد.
با توجه به نقش موثر شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تولید مواد اولیه مورد استفاده از صنایع پایین دستی این شرکت به عنوان مجری، مدیریت برگزاری این نمایشگاه را در دست گرفت.
چهار دوره نخست این نمایشگاه با حضور مشاوران مجرب و با تجربه نمایشگاهی برگزار شد. اما با برخی تغییرات ساختاری، برگزاری این نمایشگاه -که صاحب اعتباری جهانی شده بود- به روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شد و از این دوره تاکنون روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مدیریت برگزاری این نمایشگاه را برعهده گرفته است.
اکنون با تغییر نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی از یک شرکت مجری طرح و تولیدکننده و فروشنده محصولات پتروشیمی به نقش توسعه گر چه در بخش بالادست صنعت و چه در بخش پایین دست، این شرکت در جایگاه تسهیل گر و تبیین کننده نقشه راه آینده این صنعت متولی برگزاری این نمایشگاه است. نقشی که می تواند زمینه حضور موثرتر و هدفمند تر صنایع پتروشیمی کشور را در بخش پایین دست در بازارهای منطقه ای – که بازار اصلی کشور هستند – فراهم کند.
از این رو این شرکت قصد دارد برگزاری نمایشگاه های منطقه ای را در کشورهای همسایه برنامه ریزی و اجرا نماید تا زمینه حضور تولیدکنندگان کشور در بازارهای هدف و صادراتی را فراهم آورد.