به گزارش صنایع پلاستیک به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی جم، شرکت پلی پروپیلن جم از شرکت های تابعه این مجموعه در هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ توانسته است در زمینه میزان تناژی تولید و فروش، عملکرد سنوات گذشته را پشت سر بگذارد. افزایش ۱۳ درصدی تولید و فروش شرکت پلی پروپیلن جم با توجه به اینکه بخش عمده ای از محصولات این شرکت (حدودا سی و پنج درصد) را پلی پروپیلن تشکیل می دهد به معنای بهبود وضعیت بازار این گروه کالایی نیز می تواند باشد.
بر این اساس مجموع تولید این شرکت در هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۸۵،۵۱۹ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که میزان تولید ۱۶۴،۰۵۵ تن بود، افزایش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.
لازم به ذکر است تا پیش از دستیابی به این مهم، بیشترین میزان تولید در مدت مشابه هشت ماهه در سنوات ماضی مربوط به سال ۱۳۹۶ با تولید ۱۸۲،۷۷۷ تن بود که عملکرد هشت ماهه سال ۱۳۹۸ نشان از رکورد شکنی در این عرصه دارد. همچنین بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود میزان تولید تا پایان سال ۱۳۹۸ به رقم ۲۷۰ هزار تن برسد.
در خصوص میزان فروش محصولات که عمدتا در بورس کالای ایران عرضه شده و به فروش می رسد، میزان کل فروش تا پایان آبان ماه سال جاری عدد ۱۶۵،۳۹۹ تن را نشان می دهد که این میزان فروش نیز حاکی از افزایش ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل با فروش ۱۵۳،۲۶۷ تن است.
از منظر مبلغ فروش محصولات شرکت، گزارش ها نشان دهنده فروش به میزان حدود ۲،۰۰۰ میلیارد تومان می باشد که گویای افزایش چشمگیر بیش از ۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. مبلغ فروش محصولات در هر ساله به دلیل افزایش میزان فروش و تغییر نرخ فروش محصولات دارای رشد بوده است، اما در سال جاری مبلغ فروش به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.
از آنجایی که گزارش صورت های مالی حسابرسی شده شش ماهه نیز در زمینه درآمدهای عملیاتی رشد بیش از دو برابری را معادل ۱۵،۴۳۷ میلیارد ریال را نشان می دهد و میزان افزایش سود عملیاتی نیز حدود ۱۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ بوده است، می توان با توجه به آمارهای فوق الذکر در خصوص میزان تولید و فروش، نسبت به تحقق سود هر سهم بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته امیدوار بود. موضوعی که در EPS شش ماهه شرکت و با تحقق ۳،۱۰۳ ریال سود به ازای هر سهم مشخص است.
جم پیلن حدودا بیش از ۹۵ درصد محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه می نماید که به طور تقریبی ۳۵ درصد سهم محصولات پلی پروپیلن معامله شده در بازار بورس کالا به این شرکت تعلق دارد. بخش باقیمانده محصولات به کشورهای هدف صادر می گردند.
شرکت پلی پروپیلن جم در نظر دارد با اولویت تأمین نیازهای داخلی، در بخش صادرات نیز به بازارهای جدید بیندیشد و از دیدگاه استراتژی های بازاریابی، توسعه بازار فروش را در دستور کار خویش قرار داده است.