به گزارش واحد ترجمه و تولید محتوی صنایع پلاستیک، شرکت Royal DSM به دنبال جذب تولیدکنندگانی از طیف وسیعی از بخش هاست تا بتوانند در توسعه یک پلت فرم تولید دیجیتال افزودنی که در Formnext 2019 رو نمایی شد، به این شرکت یاری برسانند. ایجاد یک پلتفرم دیجیتال جهت تولید افزودنی توسط DSM برای کابردهای خاص، به ویژه در چاپ سه بعدی مدنظر این تولیدکننده شناخته شده اروپایی است.
هدف این پلت فرم دیجیتال، نمایش قدرت نفوذ کاربرد، مواد و پردازش دانش به منظور آگاه سازی تولیدکنندگان در رابطه با عملکرد، پایداری و دوام اقتصادی تولید افزودنی برای کابردهای خاص آنهاست.
شرکت DSM که در تولید مواد افزودنی پیشگام به شمار می رود، یک چالش استارت آپی را با عنوان I AM Tomorrow Challenge راه اندازی کرده است . این چالش DSM با توجه به قابلیت های چاپ سه بعدی و برای ارایه راه حل های نوآورانه جهت حل معضلات این روش تولید و تبدیل آن به روش تولید انبوه راه اندازی شده است. استارت آپ هایی که در این چالش شرکت کرده اند تا به حال عبارت از Authentise، Additive Flow، iPoint، Ecochain، Neural Concept و nTopology هستند. این شرکتها عمدتا تولیدکنندگان نرم افزار هستند که قرارست برای تهیه پلتفرم مدنظر DSM با این شرکت در قالب یک چالش همکاری کنند.
هر یک از شرکتها بر روی یک قسمت از چاپ تمرکز کرده است که از تولیدکنندگان در مراحل غربالگری، طراحی و شبیه سازی پشتیبانی می کند.
با انجام این پروژه، چالش I AM Tomorrow Challenge به دنبال پر کردن شکاف موجود حال حاضر در زنجیره ارزش تولید افزودنی است. خاصه این شکاف در مورد چاپ سه بعدی عمیق تر از سایر بخش هاست.
“هوگو داسیلوا – Hugo da Silva” قائم مقام رییس برای تولید افزودنی در DSM گفت: ” در DSM، ما می خواهیم موانع متداول در چاپ سه بعدی را از میان ببریم. یک پلتفرم دیجیتالی، که قادر به ارایه اطلاعات دقیق و مشخص به چاپگرهای سه بعدی باشد، بسیاری از پیچیدگی های فعلی موجود در صنعت در سنوات اخیر را از میان بر می دارد. ”
وی افزود: ” ما با پشتیبانی خود از استارت آپ های نوپا، و همکاری نزدیک با آنها و دیگر شرکای خود، در حال تقویت اکو سیستم چاپ سه بعدی خود و تسریع در وفق پذیری در تولید افزودنی در سراسر جهان هستیم.”
“پیتر ولترز – Pieter Wolters” مدیر عامل DSM Venturing گفت: ” چالش موسوم به ” I AM Tomorrow Challenge ” نهمین چالش استارتاپی شرکت ماست و ما برای رشد و توسعه استارت آپ های نوپا و پرورش آنها از تجربه چالش ها استفاده می کنیم. ”
وی ادامه داد: ” با استفاده از برنامه شتاب دهنده، در واقع ما از توانایی نامزد ها و نحوه کارشان با سایر اکوسیستم ها مطلع می شویم و در همین حال آنها نیز با شرکت DSM بیشتر آشنا می شوند. در نتیجه برنامه شتاب دهنده در اصل عبارت از اثبات مفهوم همکاری آینده است که منجر به تصمیم گیری سریع تر برای سرمایه گذاری ها و مشارکت های احتمالی می گردد.”