امروزه شاهد استفاده روزافزون پلیمرها در صنعت ساختمان سازی، در اشکال و ابعاد گوناگون هستیم. از پلیمرها در پی و فونداسیون ساختمانها برایِ مقاومت در برابر زلزله، به عنوان عایق حرارتی جهت جلوگیری از اتلاف انرژی، در لوله و اتصالات به علت طول عمر بیشتر، در و پنجره ها و …. استفاده می گردد. در همین راستا، رونق در صنعت ساختمان سازی به صورت مستقیم می تواند موجب رونق در بخش های گوناگون صنعت پلاستیک کشور شود. متاسفانه، فعلا به علل گوناگون بخش ساختمان نیز مانند سایر بخش های اقتصاد کشور در رکود به سر می برد. در همین راستا، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC در ارتباط با صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی مطالبی را مطرح کرده است که در رسانه ها به نشر رسیده است. دکوراسیون داخلی، قطعاتی نظیر شیرآلات و … نیز از دیگر بخشهای صنعت پلاستیک است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد.
به گزارش صنایع پلاستیک، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC ایران گفت: تمام مراودات ایران با دنیا در صنعت ساختمان شش دهم (۰.۶) درصد است که سهم بسیار ناچیزیست و باید تلاش کنیم تا ایران را در این زمینه به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.
سحرناز درنشست خبری با موضوع راهکارهای بازاریابی، برندینگ و صادرات صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان اظهار کرد: از مبانی توسعه جامعه، فعالیت رسانه ها است که می تواند شفاف سازی و اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.
وی با بیان اینکه در اصفهان توانمندی فرا استانی و فرامنطقه ای در بحث صادرات وجود دارد، افزود: تکنولوژی، فناوری و خصوصی سازی همچنین نگاه جهانی دانش فرصت های خوبی را برای صادرات ایجاد می کند و باید مورد توجه قرارگیرد.
عضو هیات مدیره انجمن لوله و اتصالات PVC ایران تصریح کرد: درصنعت ساختمان همچنان با مشکل نوآوری مواجه هستیم و بی شک اگر اهداف عالی را کوچک بگیریم نمی توانیم موفق عمل کنیم.
وی با بیان اینکه سالانه میزان تولید کالاهای نیمه ساخته شده در محصولات پلیمری ایران ۳.۵ میلیون تن است، افزود: این میزان درکشور آلمان ۵.۵ میلیون تن است و البته درکشور ما هر کیلو کالاهای نیمه ساخته شده یک دلار و در آلمان پنج دلار به فروش می رسد؛ درواقع در بازارهای رقابتی سایر کشورها محصولات را با ارزش افزوده بیشتری به فروش می رسانند که دلایل آن باید پایش و بررسی شود.
عضو هیات مدیره انجمن لوله و اتصالات PVC ایران با تأکید بر اینکه برندینگ به معنای ایجاد تولید ارزش است، تأکید کرد: نمی توان یک شبه در حوزه برندینگ به دستاورد رسید و باید مسیرهای آن یکی یکی سپری شود.