راهنمای صفحات زرد

تعرفه آگهي ها

 

جدول تعرفه آگهی های ماهنامه صنایع پلاستیک در سال 1392

1-      صفحات زرد

متقاضی گرامی از شما که با ارایه آگهی، نهاد مطبوعات تخصصی و متعهد را سالم و پایدار نگه می‌دارید، متشکریم.

 

نوع آگهی

قیمت پایه

(هزار تومان)

تعرفه کتبی

(هزار تومان)

توضیحات

 

صفحات زرد

     

1

تک کادری: مستطیل, طول 40, عرض 35

190

220

فقط 12 شماره

2

دو کادری افقی: طول 40, عرض 75

173

375

فقط 12 شماره

3

دو کادری عمودی: طول 80, عرض 35

173

375

فقط 12 شماره

4

سه کادری افقی: طول 40, عرض 115

155

495

فقط 12 شماره

5

سه کادری عمودی: طول 120, عرض 35

155

495

فقط 12 شماره

6

چهار کادری مربع: طول 80, عرض 80

145

610

فقط 12 شماره

7

چهار کادری عمودی: طول 160, عرض 35

145

610

فقط 12 شماره

8

چهار کادری افقی: طول 40, عرض 155

145

610

فقط 12 شماره

9

5 کادری افقی: طول 40, عرض 190

145

750

فقط 12 شماره

10

6 کادری عمودی: طول 240, عرض

145

900

فقط 12 شماره

11

8 کادری افقی: طول 80, عرض 155

145

1100

فقط 12 شماره

12

8 کادری عمودی: طول 160, عرض 75

130

1100

فقط 12 شماره

13

9 کادری مربع: طول 120, عرض 115

130

1100

فقط 12 شماره

14

10 کادری افقی: طول 80, عرض 190

125

1300

6 و 12 شماره

15

12 کادری عمودی: طول 240, عرض 75

120

1500

6 و 12 شماره

16

15 کادری افقی: طول 120, عرض 190

110

1700

6 و 12 شماره

17

16 کادری مربع: طول 160, عرض 155

110

1800

6 و 12 شماره

18

18 کادری عمودی: طول 240, عرض 115

100

1850

فقط 12 شماره

19

20 کادری افقی: طول 160, عرض 190

100

2100

فقط 12 شماره

20

24 کادری عمودی: طول 240, عرض 155

100

2450

فقط 12 شماره

21

30 کادری تمام صفحه

90

2800

6 و 12 شماره

توضیحات:

1- آگهی‌های صفحات زرد، در گروه آگهی‌های طبقه بندی شده قرار دارندو سفارش دهنده صرفا می‌تواند طبقه‌بندی محل درج آگهی را تعیین نماید، نه محل آگهی در فضای صفحه مربوطه را

2- سفارش دهنده، خود مسوولیت تحویل فایل نهایی را عهده‌داراست و در صورت عدم تحویل فایل طراحی شده، مسوولیت ماهنامه در حد حروفچینی ساده متن دریافتی خواهد بود.

3- تغییرات هر سه ماه یکبار، فقط در شماره‌های فروردین، تیر، مهر و دی‌ماه انجام می‌پذیرد. و سفارش دهنده در صورت نیاز می‌تواند فقط با ارسال فایل جدید درخواست اعمال تغییرات را بنماید.

4- ماهنامه نهایت تلاش خود را برای تطابق متن آگهی‌ها با قوانین و مقررات جاری به کار خواهد بست. با این حال مسوولیت نهایی محتوای آگهی‌ها به عهده سفارش دهنده است.

5- تمامی ابعاد بالا به میلی‌متر است و ممکن است گاهی به دلایل فنی نوسانی در حد + و – 5 میلی‌متر داشته باشد.

جدول تعرفه آگهی های ماهنامه صنایع پلاستیک در سال 1392

صفحات رنگی

با توجه به اهمیت افزایش بازدید کننده های اینترنتی و توجه به این واقعیت که آگهی های داخلی در صفحات اینترنتی دیده شده و به ویژه بازدید کنندگان سایت "مگیران" هم آنها را می بینند (آگهی های رنگی در سایت مگیران قابل رویت نیست) در نتیجه آگهی های صفحات داخلی ماهنامه از امسال به بعد بسیار اهمیت دارند و به همین سبب تعرفه این آگهی ها با بررسی دقیق تعیین شده است:

جدول 2- صفحات رنگی و کادری داخلی

متقاضی گرامی از شما که با ارایه آگهی، نهاد مطبوعات تخصصی و متعهد را سالم و پایدار نگه می‌دارید، متشکریم.

ر

نوع آگهی

تعرفه کتبی

(هزار تومان)

توضیحات

علت تعیین تعرفه

 

صفحات داخلی

     

1

01-یک صفحه کامل، 285 در 215

جانمایی به انتخاب گرافیست

740

تعداد سفارش آزاد

تخفیف به ازای هر صفحه است

2

02- صفحات 2 و 3: سمت راست

1100

6 و 12 شماره

به دلیل نمایش اولین صفحه در اینترنت

3

03- صفحات 4 تا قبل از فهرست فارسی

850

3، 6 و12 شماره

 

4

04- صفحه مقابل فهرست فارسی

950

6 و 12 شماره

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

5

05- صفحه مقابل فهرست لاتین

780

6 و 12 شماره

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

6

06- دو صفحه ماقبل آخر جلد

870

6 و 12 شماره

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

7

07- سایر صفحات سمت چپ

760

3، 6، 12 شماره

 

8

08- صفحات مقابل آغاز و پایان

صفحات راهنمای زرد- هر صفحه

800

تعداد سفارش آزاد

مراجعه و دید بیشتر

9

09- رپرتاژ آگهی در نیمه راست

600

تعداد سفارش آزاد

با توافق در رابطه با موضوع

10

10- رپرتاژ آگهی در نیمه چپ

500

تعداد سفارش آزاد

با توافق در رابطه با موضوع

توضیحات:

1-      موضوع سفارش از طریق اینترنت و یا سفارش مکتوب بسیار جدی است و لحاظ خواهد شد؛

2-      کسورات مالیاتی به دلیل معافیت مطبوعات تخصصی، قبول نیست و تحت هر شرایطی از سهم بازاریاب کاسته خواهد شد؛

3-      سفارش دهنده، خود مسوولیت تحویل فایل نهایی را عهده‌داراست و در صورت عدم تحویل فایل طراحی شده، مسوولیت ماهنامه در حد حروفچینی ساده متن دریافتی خواهد بود.

4-      ماهنامه نهایت تلاش خود را برای تطابق متن آگهی‌ها با قوانین و مقررات جاری به کار خواهد بست. با این حال مسوولیت نهایی محتوای آگهی‌ها به عهده سفارش دهنده است.

جدول تعرفه آگهی های ماهنامه صنایع پلاستیک در سال 1392

جدول 3- آگهی های کادری

با توجه به اینکه این آگهی‌ها در متن‌های منتشر شده بر روی سایت مگیران و تارنمای ماهنامه قایل مشاهده است و در حال حاضر بیش از 13000 بیننده ی انحصاری بر روی تارنمای ماهنامه وبیش از یکهزار بیننده تخصصی در هر روز بر روی تارنمای مگیران و ماهنامه دارد بنابراین ارزش آن در حد صفحات ویژه ماهنامه و بلکه بیشتر است. جدول تعرفهای آگهی های کادری سال جاری به شرح زیر است:

متقاضی گرامی از شما که با ارایه آگهی، نهاد مطبوعات تخصصی و متعهد را سالم و پایدار نگه می‌دارید، متشکریم.

ر

نوع آگهی

قیمت پایه

(هزار تومان)

تعرفه کتبی

(هزار تومان)

توضیحات

علت تعیین تعرفه

 

صفحات داخلی

       

1

01- کادری: 215 در85، همطراز متن عمودی

300

350

تعداد سفارش آزاد

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

2

02-کادری: 285 در105، همطراز متن عمودی، تا لب بر هردوطرف

400

450

تعداد سفارش آزاد

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

3

03- کادری مربع متن: 85 در 85، یک چهارم پایین صفحات فرد (چپ)

150

200

تعداد سفارش آزاد

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

4

04- کادری مربع لب بر کنار: 105 در 105

180

220

تعداد سفارش آزاد

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

5

05- کادری لب بر کنار و پایین چپ: 140 در 105

230

270

تعداد سفارش آزاد

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

6

06- کادری نیم صفحه داخل متن: 180 در 105

290

320

تعداد سفارش آزاد

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

7

07- کادری نیم صفحه لب بر دو طرف: 215 در 140

450

480

تعداد سفارش آزاد

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

8

08- کادری نیم صفحه داخل صفحات حاشیه‌دار: 150 در 105

260

300

تعداد سفارش آزاد

مراجعه و دید بیشتر

9

09- کادری ستون عمودی داخل صفحات حاشیه‌دار: 75 در 215

270

310

تعداد سفارش آزاد

تعداد دید بیشتر اینترنتی و نوشتاری به خاطر فهرست

10

10- سایر اابعاد در صورت موافقت طراح و مدیر ماهنامه، هر سانت مربع 2 هزار تومان

   

تعداد سفارش آزاد

با توافق در رابطه با موضوع

11

11- کادری، صفحه اصلی تارنما، کادرهای بالای صفحه: 130 در 180 پیکسل، به صورت چرخشی در تمام صفحات

40

50

سفارش ماهانه

طراحی با سفارش دهنده

12

12- کادری، صفحه اصلی تارنما، کادرهای ستون چپ: 130 در 180 پیکسل، به صورت ثابت در تمام صفحات

60

75

سفارش ماهانه

بهای دو پله بالا، هر دو پله بعد 10هزارتومان کسر می شود

توضیحات:

مقررات زیر اجتناب ناپذیر است:

1-      محل آگهی های کادری از ص 21 ماهنامه به بعد است؛

2-      آگهی‌های پیش از بخش راهنمای صفحات زرد با اعمال 10 درصد هزینه صفحه آرایی اضافی قبول می‌شود؛

3-      کلیه آگهی‌های کادری باید دارای طراحی متناسب با آرایش و رنگ صفحات ماهنامه باشند؛

4-      کلیه آگهی های کادری فقط در صفحات فرد و سمت چپ به چاپ سپرده می‌شوند و در مواردی خاص که دو آگهی دارای ابعاد یکسان باشند می توانند در قسمت پایین یک صفحه قرار گیرند؛

5-      بازاریاب موظف به ارایه پرینت طرح نهایی به مدیر ماهنامه است و در صورتی که به طور اضطراری یک اگهی قبول و کار شود اما در آخرین لحظه توسط مدیر ماهنامه حذف شود، کلیه مسوولیت عواقب مالی و فنی آن با بازاریاب است؛

ابعاد ارایه شده ممکن است به دلیل نیازهای فنی تا + و – 5 میلی‌متر تغییر کنن

{jcomments off}

راهنمای صفحات زرد

   

جدول تعرفه آگهی های ماهنامه صنایع پلاستیک در سال 1392

1-      صفحات زرد

متقاضی گرامی از شما که با ارایه آگهی، نهاد مطبوعات تخصصی و متعهد را سالم و پایدار نگه می‌دارید، متشکریم.

 

نوع آگهی

قیمت پایه

(هزار تومان)

تعرفه کتبی

(هزار تومان)

توضیحات

 

صفحات زرد

     

1

تک کادری: مستطیل, طول 40, عرض 35

190

220

فقط 12 شماره

2

دو کادری افقی: طول 40, عرض 75

173

375

فقط 12 شماره

3

دو کادری عمودی: طول 80, عرض 35

173

375

فقط 12 شماره

4

سه کادری افقی: طول 40, عرض 115

155

495

فقط 12 شماره

5

سه کادری عمودی: طول 120, عرض 35

155

495

فقط 12 شماره

6

چهار کادری مربع: طول 80, عرض 80

145

610

فقط 12 شماره

7

چهار کادری عمودی: طول 160, عرض 35

145

610

فقط 12 شماره

8

چهار کادری افقی: طول 40, عرض 155

145

610

فقط 12 شماره

9

5 کادری افقی: طول 40, عرض 190

145

750

فقط 12 شماره

10

6 کادری عمودی: طول 240, عرض

145

900

فقط 12 شماره

11

8 کادری افقی: طول 80, عرض 155

145

1100

فقط 12 شماره

12

8 کادری عمودی: طول 160, عرض 75

130

1100

فقط 12 شماره

13

9 کادری مربع: طول 120, عرض 115

130

1100

فقط 12 شماره

14

10 کادری افقی: طول 80, عرض 190

125

1300

6 و 12 شماره

15

12 کادری عمودی: طول 240, عرض 75

120

1500

6 و 12 شماره

16

15 کادری افقی: طول 120, عرض 190

110

1700

6 و 12 شماره

17

16 کادری مربع: طول 160, عرض 155

110

1800

6 و 12 شماره

18

18 کادری عمودی: طول 240, عرض 115

100

1850

فقط 12 شماره

19

20 کادری افقی: طول 160, عرض 190

100

2100

فقط 12 شماره

20

24 کادری عمودی: طول 240, عرض 155

100

2450

فقط 12 شماره

21

30 کادری تمام صفحه

90

2800

6 و 12 شماره

توضیحات:

1- آگهی‌های صفحات زرد، در گروه آگهی‌های طبقه بندی شده قرار دارندو سفارش دهنده صرفا می‌تواند طبقه‌بندی محل درج آگهی را تعیین نماید، نه محل آگهی در فضای صفحه مربوطه را

2- سفارش دهنده، خود مسوولیت تحویل فایل نهایی را عهده‌داراست و در صورت عدم تحویل فایل طراحی شده، مسوولیت ماهنامه در حد حروفچینی ساده متن دریافتی خواهد بود.

3- تغییرات هر سه ماه یکبار، فقط در شماره‌های فروردین، تیر، مهر و دی‌ماه انجام می‌پذیرد. و سفارش دهنده در صورت نیاز می‌تواند فقط با ارسال فایل جدید درخواست اعمال تغییرات را بنماید.

4- ماهنامه نهایت تلاش خود را برای تطابق متن آگهی‌ها با قوانین و مقررات جاری به کار خواهد بست. با این حال مسوولیت نهایی محتوای آگهی‌ها به عهده سفارش دهنده است.

5- تمامی ابعاد بالا به میلی‌متر است و ممکن است گاهی به دلایل فنی نوسانی در حد + و – 5 میلی‌متر داشته باشد.

عضویت در سایت

     

اشتراک ماهنامه و تمدید آن

           
جهت دریافت اشتراک "ماهنامه صنایع پلاستیک" به چند طریق می توانید، عمل کنید:


1.تماس با شماره تلفن های دفتر نشریه (در بخش درباره ما، همین سایت درج شده است) و درخواست ارسال فرم اشتراک (جهت دریافت کد اشتراک) از طریق فکس و بازگشت فرم پر شده به همراه حواله ی پرداخت از همین طریق.


2.حضور یافتن در دفتر ماهنامه و تکمیل فرم اشتراک و پرداخت حضوری.


3.مراجعه به سایت به آدرس www.pimw.ir، تکمیل فرم اشتراک و پرداخت هزینه به صورت اینترنتی."برقراری اشتراک از طریق اینترنت و وب سایت ماهنامه ارزان تر است و برای هر مورد 5 هزار تومان تخفیف دارد."

در این مورد شما می توانید با مشاهده ی تصاویر زیر این اقدام را به آسانی و به سرعت انجام دهید:

 

مراحل 1و 2: ستون سمت راست سایت www.pimw.ir ؛

 

 

 

مراحل 3 و 4 : با کلیک بر روی گزینه ی درخواست اشتراک، صفحه ی زیر مشاهده می شود (جهت دریافت اشتراک باید بر روی گزینه ی "سایر خریدها و پرداخت ها" و سپس "ادامه" کلیک کنید):

 

در ادامه شما می توانید هریک از موارد زیر را به دلخواه انتخاب کنید و سپس جهت پرداخت به پایگاه پرداخت اینترنتی بانک متصل شوید:

 

 اشتراك جدید، ١٢ شماره به همراه 12 DVD تمام نقاط کشور............ - 144000 تومان


تمدید اشتراک، ١٢ شماره به همراه 12 DVD تمام نقاط کشور .......... - 137000 تومان


اشتراك جديد، ١٢ شماره به همراه 12 DVD- فقط تهران ................... - 134000 تومان


تمدید اشتراك، ١٢ شماره به همراه 12 DVD- فقط تهران ..................- 127000 تومان


اشتراک 12 شماره فقط بر روی DVD با امکان برگ زدن با پست سفارشی... - 74000 تومان


پست سفارشی و بیمه تحویل برای ردیف های 1 تا 4 تمام نقاط کشور ....... - 60000 تومان


دوماهنامه بازیافت تمام نقاط کشور (پست عادی) ..........................- 72000 تومان


مطالعه اینترنتی و دانلود 12 شماره از روی وبسایت ماهنامه ............. - 35000 تومان

 

در پایان عملیان پرداخت الکترونیکی:

 

درباره ما

معرفی نشریه تخصصی صنایع پلاستیک
صاحب امتیاز و مدیر مسوول: مهندس احمدعلی ساعت نیا

( از سال 1364 تاکنون)


گزیده‌ی تاریخچه این نشریه


فعالیت نشریه "صنایع پلاستیک" در آبان  ماه سال 1364 با انتشار نخستین شماره، در راستای ارایه خدمت به صنعت پلاستیک کشور ایران و با هدف انتشار نشریه ای که بتواند اعتلای صنعت پلیمر شیمی در ایران و مالکیت علمی و صنعتی آن بیانجامد، ترویج دانش پلیمر و پلاستیک به منظور ارتقاء سطح آگاهی، توسعه صنعت پلاستیک، تلاش هرچه بیشتر برای رفع موانع آن، آغاز شد.

این نشریه که به صورت ماهانه منتشر می‌شود و اکنون در سی و یکمین سال انتشار قرار دارد، در زمینه های علمی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی فعالیت می کند.

و اکنون شامل بخش های گزارش، مواد، فرآیند، خودرو، محیط زیست، مدیریت، محصولات، اقتصاد، از گذشته، معرفی کتاب و نشریات، نمایشگاه و بخش آگهی ها نیز است.

ماهنامه "صنایع پلاستیک" طیفی وسیع از مخاطبان حوزه های مرتبط با پلاستیک را پوشش می دهد.

بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این نشریه نیز جشن گرفته شده است.

**************

 فعالیت های ماهنامه صنایع پلاستیک از ابتدای تاسیس تاکنون


فعالیت های ماهنامه صنایع پلاستیک 2فعالیت های ماهنامه صنایع پلاستیک 3

 

 

{jcomments off}

مقالات دیگر...

  1. سفارش آگهی

زیر مجموعه ها

  • مقالات

    به خوبی به یاد داریم که یکی از داستان هایی که پدرمان در سال های دور و هم اینک، و سپس مدیر مستقیممان از حدود 15 سال پیش، هم برای ما به مناسبت های مختلف تعریف می کردند و هم دو یا سه بار بازهم به مناسبت هایی همان داستان را در یادداشتهای خود نوشته بودند، داستان مورچه و فیل بود و داستان این چنین بود که:
    در جنگل بزرگ آمازون فیلی بود بسیار با شکوه، که بی توجه به هزاران هزار مورچه ای که در جا به جای جنگل وجود داشتند برای خودش قدم میزد و در هر گامی صدها مورچه را له می کرد. سرانجام مورچه ها از این وضع به ستوه آمدند و تصمیم گرفتند که کار فیل را یکسره کنند. یک روز لشکری از مورچه ها که نزدیک صدهزار بودند در زمان خواب به فیل حمله کرده و تا صبح او را نیش میزنند. اما صبح هنگام فیل برمیخیزد و با یک تکان همه را پایین میریزد. در حمله بعدی مورچه ها لشکر خود را از چندین شهر تدارک میبینند و حدود یک میلیون مورچه پس از خوابیدن فیل از سر و کول  او بالا میروند و بازهم همان میشود. در حمله بعدی کلیه مورچه های یک کشور را فرا میخوانند و بازهم همان میشود. تا اینکه ملکه ی مورچه های شمال جهان فرمان تجمع تمام مورچه های جهان و بخصوص مورچه های سمی آفریقایی را صادر می کند و در شبی تاریک تمامی مورچه های جهان به فیل قدرتمند جنگل آمازون حمله کرده و تمام بدن او را سیاه پوش کرده و شروع میکنند به گزیدن نقطه نقطه ی بدن فیل آمازون. در این میان ملکه ی مورچه های جنوب جهان که مورچه ای بسیار با تدبیر بوده به جای نیش زدن فیل میرود و در انتهای گوش او لانه می گزیند. صبح هنگام همان داستان رخ میدهد، فیل تمام مورچه های جهان را به پایین میریزد و تعدادی از آنها را هم تار و مار میکند. اما ملکه مورچه های جنوب جهان در لانه خود میماند تا آرامش برقرار شود، سپس با آرامش از لانه اش بیرون می آید و  بر بالای عاج فیل می نشیند. فیل متوجه حضور ملکه مورچه ها نمیشود، اما مورچه ها که در پایین نظاره گر این قهرمان خود بوده اند، همه ساعتها و یکصدا فریاد میزده اند:"بزنش. بکشش. آفرین قهرمان. آفرین قهرمان" و نمیدانسته اند که آن مورچه از سر سیاست به صورت سالم بر بالای عاج فیل نشسته و خودنمایی میکند و نه قدرتی که دارد.

     

    **********************

     

    در پی انتشار مطلبی که مدیر ماهنامه از سر تاثر و دلسردی به عنوان اعتراف به 34 سال خیانت خود منتشر کرده و ما هم در صدد تکمیل تمام 127 بند آن هستیم، عده ای از همان مورچه ها که عمری را در تاریکی  و بی آنکه دیده شوند و اصولا کمتر کسی نام آنها را بداند، مشغول نیش زدن به خون این صنعت، صاحبان زحمتکش این صنعت و هزاران شاعلین آن، از طریق سوداگری مواد و آشوب ایجاد کردن در بازار و واردات ساده ترین کالاهای مشابه چینی بوده اند تا اصل صنعت را متوقف کنند، و به دلیل افشاگری ها و مبارزه های دایمی مدیر ماهنامه علیه آنها جزء دشمنان قسم خورده ایشان هستند، اخیرا با سوء استفاده از اقدام تعدادی از افراد خوشنام، دارای مسوولیت، و پیشکسوت این صنعت که (میتواند برحق هم باشد و اصالت آن نیز در یک یا چند دادگاه مشخص خواهد شد) مدیر ماهنامه واقعا برای تعدادی از آنها احترامی فراوان قایل است و در نامه هایش به آنان نیز از این زیاده روی ها که به هر حال مسوولیتش با ایشان است، حلالیت طلبیده، فریاد "بزنش، بکشش" را راه انداخته اند، آن هم فقط با تصور خفه کردن صدایی که تمام عمرحرفه ایش را برای توسعه این صنعت و تعالی و جهانی کردن آن سپری کرده، است. و یکی از این اقدامها هم ایجاد بحثی برای "ادعاهای توخالی خواندن" این فهرست طولانی است که با افتخار، با درخواست پوزش، و با به کنار نهادن فروتنی عرض میکنیم که اگر یک کار کارشناسی درست انجام شود، تا همین جایش چندین برابر مجموع اقدامات بسیاری از مدعیان خدمت به صنعت است. آن هم اقداماتی که از بودجه شخصی انجام گرفته و صرفا خسارت به خانواده و آینده خودشان بوده است.

     

    از این روی نه به عنوان فرزندان، که به عنوان همکاران مهندس احمد علی ساعت نیا مدیر ماهنامه صنایع پلاستیک، تصمیم گرفته ایم هم برای  ثبت در تاریخ و هم برای دفاع از ضایع شدن حقی بزرگ، به مرور اسناد مصور این فهرست طولانی را برای پاسخی درخور به همان معاندان منتشر سازیم. البته تا جایی که مهندس ساعت نیا، خود اجازه ی استفاده از بسیاری از این اسناد را بدهند و یا تمام آنها  را در اختیار ما یا سایر همکاران بگذارند. فعلا که ایشان سکوت اختیار کرده اند.
    این تصاویر یا اسناد یا هردوی آنها، بدون رعایت تاریخ، برحسب یافتن  آنها ابتدا در این سایت منتشر شده و سپس و به مرور در یک یا چند فایل در بخش "مقالات خاص" ثبت خواهند شد. امید داریم که برخی از رسانه ها که از مرام ایشان برای عدم تسلیم شکایت از هرکسی، متاسفانه گاهی سوء استفاده کرده و هرآنچه را که علیه ایشان است بدون سند و مدرک و به عنوان "کامنت های مردمی" منتشر میکنند، این خدمات و واقعیات آن را هم ببنند.

     

    ************************************

    تصویر / سند 1: بهترین هدیه برای نمایشگاه دوسلدورف

    در سال 1373 که یک موج جدید تبلیغات منفی، علیه ایران و ایرانی در جهان آغاز شده بود، و بخصوص آلمانی ها ماجرای "تاجر آلمانی" خودشان و جریانات "رستوران میکونوس" را در بوق های تبلیغاتی خود کرده و حتا به سختی به ایرانی ها ویزا میدادند، مهندس ساعت نیا تصمیم می گیرد با استفاده از بودجه شخصی خود کاری را انجام دهد تا شاید تسکینی بر اثر این تبلیغات در جهان پلاستیک باشد. در راستای همین تصمیم وی هزینه بافت یک قالی ابریشم با پود زراندود در رنگ زرد مخصوص نمایشگاه "کا" و رنگهای ساخته شده خاص برای سایر زمینه های رنگی را تقبل کرده و این قالی را در سال 1374 با پرداخت یک حق گمرک قابل توجه و در زمان نمایشگاه "کا 1995" به دوسلدورف میبرد.  این قالی طی مراسمی به مدیران نمایشگاه "کا" تحویل میشود و فردای آن روز سه روزنامه آلمانی تیتر درشتی را با این مضمون منتشر میکنند:"به گفته مدیران نمایشگاه پلاستیک دوسلدورف، بهترین هدیه ای که این نمایشگاه از زمان تاسیس آن در سال 1952 تاکنون از یک غیر آلمانی دریافت کرده، ، این قالی دستباف ایرانی است که یک روزنامه نگار ایرانی به این نمایشگاه هدیه داده است". جالب اینکه مدیران نمایشگاه "کا" به دلیل مسایل امنیتی برای حفظ این قالی ایرانی در محیط نمایشگاه، از انتشار تصاویر رنگی آن به دلیل "تلالو" رنگها و احتمال سرقت آن خودداری می کنند.
    آنچه که در سکوت و در این میان به مدیر ماهنامه می رسد، همین تصویر "سیاه و سپید" زیر است:



    K 1995-Resized
    در این تصویر که در چند روزنامه آلمانی منتشر شد، آقای "ادگار شویکرت" معاون وقت کمپانی معظم هوخست و مدیر وقت کمیته اجرایی نمایشگاه کا، و خانم "ایوا رونگنشتاین" رییس بخش مطبوعات نمایشگاه دوسلدورف (که هنوز هم در این سمت هستند) و مدیر ماهنامه به هنگام تحویل این هدیه خصوصی بسیار گرانقیمت دیده می شوند.

    *********************************

    به راستی چه تعداد از اهل صنعت از این ماجرا مطلع هستند؟ و بهای تهیه همین هدیه برای مهندس ساعت نیا  و همکارانش و خانواده وی و چه میزان بوده است؟

    شاد باشید
    مشاور حقوقی ماهنامه - معاون اجرایی سردبیر

    ***************************

    تصویر / سند 2 : پتروشیمی و "دی.او.پی"

    با توجه به توضیحی که در نخستین تصویر مستندساز داده شد، اینک دومین تصویر و تاریخچه آن برای ثبت در تاریخ منتشر می شود.. ابتدا به تصویر زیر توجه کنید:


    PCC 1373

    در سال 1372، تولید پلیمرها ابتدا در مجتمع پتروشیمی اراک و سپس در مجتمع پتروشیمی بندر امام (ره) آغاز شده بود. اما به رغم استقبال قطعه سازان از تولید پلیمرهای ایرانی، موضوع "روغن دی او پی" که پیشینه ای طولانی تر در تولید داخلی داشت به دغدغه ای جدی برای قلمرو مصرف کنندگان این ماده (به طور عمده تولیدکنندگان محصولات پی وی سی" تبدیل شده و به گفته چند تن از تولیدکنندگان، حکم"کیمیا"  را پیدا کرده بود.
    در همان حال، یکی از قدیمی ترین و سالم ترین روزنامه نگاران ایران - آقای محمد حیدری که هنوز هم فعال هستند- به پاس دوستی و همکاری قدیمی با "احمد ساعتچی" به یاری فرزند او یعنی مدیر ماهنامه آمده بود و با تزریق این خون تازه به شریان های "ماهنامه صنایع پلاستیک" فعالیت خبری ماهنامه هم دو چندان شده بود.
    یکی از پیگیری های جدی ماهنامه در آغاز سال 1373، پیگیری نحوه توزیع و قیمت گذاری پلیمرهای ایرانی و سپس موضوع "دی او پی" بود. موضوعی که ضرورت چندین سفر طولانی را اجباری  می کرد. و یکی از این سفرها، سفری بود به مجتمع پتروشیمی بندر امام (ره) که ریاست آن با مهندس عباس شعری مقدم بود. در آن زمان مهندس مجتبی خسروتاج مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی و مهندس احمد رهگذر هم معاونت وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود. حدود یک سال پس از نشست دوستانه بالا، ماهنامه صنایع پلاستیک و مدیر آن به یک مساله بسیار جدی برای مدیران ارشد پتروشیمی تبدیل شدند که حاصلش مجموعه ی مسایلی بود که در طول زمستان 1374 برای مدیر ماهنامه پیش آمد و آنچه که برای مدیر ماهنامه باقی ماند، پس از تحمل تمام مصایب زمستان 1374، همین تصویر سپید وسیاه است؟!!

    در تصویر بالا که حدود 19 سال پیش دردفتر مدیریت عامل مجتمع پتروشیمی بندر امام (ره) برداشته شده، از چپ به راست، این افراد را می توان به یاد آورد:
    مهندس تورج تازه بهار (مدیرعامل وقت شرکت واسا که درگیر مساله دی او پی بودند)؛ نفر دوم: ناشناس برای ما؛ نفر سوم: مهندس یوسف مسافر از کارکنان قدیمی در بخش صادرات شرکت بازرگانی پتروشیمی؛ نفر چهارم: آقای احمدیان که مدیر داخلی یا بازرگانی پتروشیمی و تا چندی قبل هم در همانجا مشغول بودند و ظاهرا با مشکلاتی مواجه شده اند؛ نفر بعدی: آقای مجتبی خسورتاج؛ نفر ششم: مهندس عباس شعری مقدم؛ نفر بعدی: ناشناس برای ما؛ نفر هفتم: مهندس ساعت نیا: نفر بعدی: آقای محمد حیدرعلی معروف به محمد حیدری و آخرین نفر: آقای چنگیز بلوچ یکی از زحمتکش ترین خبرنگاران مطبوعات که در آن زمان بیش از 80 سال از سن ایشان می گذشت و متاسفانه از ایشان خبر نداریم.
    اما آنچه که بیش ازهمه در این ارتباط مهم است، اثر زمان و کار سالم و پرتلاش یکی از زحمتکش ترین مدیران پتروشیمی یعنی مهندس شعری مقدم است. این گذر زمان را به فاصله 19 سال در چهره این مدیر دوست داشتنی مشاهده می کنید
    :

        Sharee Moghaddam 1373Sharee Moghaddam 1392


    1373---------------------- 1392

    معاونت اجرایی سردبیر
    مشاور حقوقی ماهنامه

    ***********************************************

آخرین شماره ها:Latest Issues

حرکت به سوی آینده بهتر در صنعت پلاستیک


Latest Issues

برای دیدن تمامی شماره های ماهنامه به سایت "مگیران" مراجعه کنید

No. 336, Jan. 2018

No. 335, Nov. 2017

No. 334, Oct. 2017

No. 333, Sept . 2017

No. 332, April . 2017

No. 331,Feb . 2017

سایت جهانی پلیمر مدیا شما را به بازدید از غرفه این سایت در

سالن 11 غرفه C182 نمایشگاه PLASt2018 دعوت می نماید.

 

____________________

 The Greates Media Partner of PIM is the Oldest and The Strongest World Publisher of Polymer Industry

Dr. Gupta Verlag

The Dr. Gupta-Verlag. Your center for topics related to polymers

ورود کاربران: login