نخستین نوشته یک غرفه گذار: ایران پلاست یا تهران پلاست؟

نخستین نوشته یک غرفه گذار: ایران پلاست یا تهران پلاست؟

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

به قول معروف: عیب می جمله بگفتی/ هنرش نیز بگوی. فارغ از نقد مدیر اسبق ماهنامه، آقای علی معین فر، مدیرعامل شرکت "کارنو" گه با اختصاص غرفه ای 43 متری (در طول) در دومین نمایشگاه ایران پلاست حضور یافته اند در پاسخ مدیر ماهنامه مطالبی را به صورت مکتوب ارسال کرده اند. متن آن جنین است:

سلام و عرض ادب خدمت همه همکاران و دوستان: تهران پلاست یا ایران پلاست؟
تهران پلاست به لحاظ جغرافیایی وترافیک بسیار مناسب است. در تهران پلاست علیرغم وجود پارکینگ مناسب هیچ پولی دریافت نشد. برای بازدید از بازدیدکننده وجهی دریافت نشد. سرویس های بهداشتی بسیار زیبا و تمیز دارد. برگزارکنندگان تهران پلاست به شرکت کنندگان به عنوان زیر دست نگاه نکردند. همواره قبل از نهایی شدن تاریخ قطعی در تعامل با نمایندگان تشکل ها بودند. کرامت انسانی هیچگاه خدشه‌دار نشد. ما شرکت کنندگان هیچگاه احساس تحقیر نکردند وچکهای نجومی بدون تاریخ دریافت نکردند. 
برای صدور فاکتور مخارج نمایشگاه هیچکس دوماه واندی معطل نشد. ولی چکهای به زور گرفته شده از طرف ایران پلاست به زور هم پس از دوماه عودت داده شد،  
آنقدر روابط برگزارکنندگان تهران پلاست صمیمانه بود که به شرکت کنندگان نیز تسری پیدا کرده بودوقریب به اتفاق شرکت کنندگان علیرغم داشتن رقابت صمیمیتی غیر قابل توصیف باهم داشتند که حاکی از داشتن منافع مشترک است. در مورد حمل بار با جرثقیل هیچگاه این احساس وظن بما دست نداد که مسولین نمایشگاه در پس پرده وابند ووابستی دارند چرا که هر شرکت کننده ای حق داشت با جرثقیل مورد اعتماد خود بارش را جابجا کند وبعلت انحصاری بودن ملزم به پرداخت هزینه فوق گزاف نبود. بازدید کنندگان همه هدفمند وکیفی مصمم بودند وبرای گردش واتلاف وقت نیامده بودند
علیرغم شرایط سخت تر از ایران پلاست،چه بلحاظ گران شدن مواد اولیه وچه نوسان وصعود غیر منطقی دلار،ودر نتیجه رکود بیشتر،بازدهی تهران پلاست خیلی بالاتر بود وغالب شرکت‌کنندگان وبازدید کنندگان احساس بطلان وقت وسرمایه نکردند. مجموعه ای محدود ونسبتا کوچک ولی بسیار با کیفیت وبهره وری بالا واما آنهایی که به هر دلیل چه بلحاظ قطب واحد به حساب نیامدند، وچه به لحاظ عدم تمایل به رونق این نمایشگاه و چه همکاران و دوستان گرامی که به خاطر گرفتاریهای اخرسال شرکت نکردند، روز سوم نمایشگاه دریافتند که فرصتی کارآمد و فعال وصمیمی وزیبا را از دست دادند که امید واریم سال آینده در جوارشان باشیم.
واما اصل مطلب
ما صنعتگران پلاستیک با حضور مان در ایران پلاست فقط تنور پتروشیمی را گرم کردیم تا بتواند شو نمایشگاهی شلوغ و پررونق را بدهدوخود را در سطح بین المللی مطرح کند ،ومواد اولیه این وطن زخم خورده ومجروح از تحریم ها را،به قیمتی خیلی نازل تر از داخل ایران را به دلار بفروشد، در ایران پلاست تنور کسانی را گرم کردیم که ما را صنایع پایین دستی مینامد،نه صنایع تکمیلی بله همکاران گرامی و عزیز ما تنور کسانی را گرم کردیم که یارانه صنعت را از جانب ما به صورت خوراک پتروشیمی دریافت می کند وبه جای اینکه مواد اولیه داخل را ارزان بدهد تا یارانه به دست ما صنعتگران برسد،90درصذ تولیدات پتروشیمی را به خارج از ایران صادر میکند آنهم با قیمتی خیلی نازل تر از آن که در داخل توزیع کند. تازه نه تنها خیلی گرانتر از فروش به خارج از ایران میدهد ،مالیات بر ارزش افزوده هم برای حمایت از صنایع داخلی به آن افزوده میگردد.
خوب
قضاوت باشما همکاران گرامی
آیا
تهران پلاست یا ایران پلاست؟
۹۶/۶/۱۱
علی معین فر

سایت جهانی پلیمر مدیا شما را به بازدید از غرفه این سایت در

سالن 11 غرفه C182 نمایشگاه PLASt2018 دعوت می نماید.

 

____________________

 The Greates Media Partner of PIM is the Oldest and The Strongest World Publisher of Polymer Industry

Dr. Gupta Verlag

The Dr. Gupta-Verlag. Your center for topics related to polymers