نظرات و انتقادات برخی غرفه داران اصفهان پلاست 92

نظرات و انتقادات برخی غرفه داران اصفهان پلاست 92

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

 

درسومین روز از نمایشگاه اصفهان پلاست امسال که از 15 تا 21 آبان در محل نمایشگاه های بین مللی اصفهان برپاست پس از گفتگو با تعدادی غرفه داران و بازدیدکنندگان، به یاد موضوع یکی از مقالات مدیر ماهنامه مان که چندی پیش قلم زدند، افتادم که آن هم این بود: "همواره به خاطر نفر بعدی هم زندگی کنیم و نه فقط خودمان"، در واقع این عبارت پس از مصاحبه ها و براساس اظهارات برخی غرفه داران به ذهنم آمد زیرا که برخی شرکت کنندگان یکی از دلایل حضور شان در این نمایشگاه را حضور شخص یا شرکت دیگری می دانستند و برخی هم می گفتند که اگر آن شرکت دیگر (شرکتی همکار) در این نمایشگاه، حضور نمی یافت ماهم شرکت نمی کردیم یا اینکه برخی از شرکت ها به سبب "حمایت از صنعت پلاستیک" در حالی در این نمایشگاه شرکت کرده بودند که دیگر با وجود شهرت و سابقه ی چندین ساله شان هیچ نیازی به تبلیغات نداشتند؛ این اظهارات مصداق درستی از جمله ی یاد شده بود. و دلایل آنان جای تحسین داشت، زیرا اتحاد و یکپارچگی میان شرکت های یک صنعت رخ نمایی می کرد.

در نگاه اولیه از دیدگاه این نگارنده در این نمایشگاه همه چیز با نظم و شکیل بود؛ از تبلیغات در سطح شهر اصفهان، تا راهنمای سالن ها و غرفه ها، نظافت، محل مناسب قرارگیری نمایشگاه در شهراصفهان، دسترسی به آن و نحوه ی رفتار پرسنل این نمایشگاه، همه ی گزینه ها در حد قابل قبول بود.

اما آنچه در پی می آید نظرات و انتقادات برخی غرفه داران و شرکت کنندگان در این نمایشگاه است که در ادامه می خوانید:

567resize

لحظه ی گشایش نمایشگاه در روز سوم

575resize

آقای غلامرضا سازوند مدیرعامل شرکت هایراپتیان با سابقه ی 30 ساله  در صنعت پلاستیک علاوه بر تولید سیلندر و مارپیچ به تازگی اقدام به طراحی  اکسترودر مورد استفاده در صنایع تبدیلی خرما کرده است. وی این اقدام را با الهام از اکسترودهای پلاستیک معرفی کرد. و این موضوع یکی از تولیدات جدید به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بود که به راستی می بایست با وارد شدن به گفتمان با غرفه دار از آن باخبر می شدیم. زیرا که این موضوع در نگاه ابتدایی از غرفه پدیدار نبود. وی از عملکرد مجری نمایشگاه رضایت داشت و اظهار کرد: حمایت از صنعتگر داخلی باید بی واسطه و مستقیم باشد. وی همچنین ضمن اینکه با طرح های زودبازده مخالف بود، موفقیت را در نتیجه ی فعالیت بر روی طرح های با بازده میان مدت می دانست.

108resize

آقای حجت اله مهدیه بروجنی مدیرعامل شرکت "ماشین سازی 110"، سازنده انواع آسیاب های پلاستیک است. این شرکت با سابقه ی 38 سال فعالیت، شرکت کننده از اصفهان بود.

مدیرعامل این شرکت از برخی امکانات نامطلوب در این نمایشگاه جهت آماده سازی غرفه شان آزرده خاطر بود. اما از تعداد بازدیدکنندگان از غرفه شان خرسند بود

569resize


آقای حیدری(کارشناس فروش) و خانم حیدری (همسر مدیرعامل) از شرکت "بسپار تجارت آسیا"؛ تامین کننده مواد اولیه پلیمری(در حال مشاهده ماهنامه صنایع پلاستیک). آنان ضمن اشاره به بازدیدکنندگان غرفه شان از کشور روسیه، از هزینه های بالای غرفه ناراضی بودند و یادآور شدند که بازدیدکننده از مسوولان و رسانه های شهر اصفهان نداشتند.

571resize

 شرکت "پولاد"، از تولید کنندگان ماشین آلات تزریق پلاستیک، یکی از اسپانسرهای این نمایشگاه بود. آقای محمدی کارشناس فروش این شرکت  از برخی ناهماهنگی ها ابراز نارضایتی کرد. آنان قصد داشتند که در غرفه شان تولید را نیز به نمایش بگذارند، اما با مشکل برق رسانی مواجه شده بودند که به هر حال به هدف خود نرسیدند. وی  اطلاع رسانی در شهرک های صنعتی اصفهان را ناچیز دانسته و گفت:  شرکت پولاد در هر نمایشگاه اطلاع رسانی  را با سیستم پیامک انجام می دهد. وی دستگاه "پمپ دبی متغیر" تولیدشده در این شرکت را از جمله دستگاه های موثر در کاهش سرانه برق کشور می دانست. 

573resize

آقای غزوی مسوول فروش شرکت "البرز ماشین جی" دوره گذشته را نسبت به این دوره فعال و مطلوبتر می دانست. این شرکت تولید کننده ماشین آلات تولید پلاستیک است.

576resize

یکی از برادران یاریجانیان از شرکت  ماشین سازی تزریق پلاستیک "هایتاسینگر". وی از صدای پخش تبلیغات در نمایشگاه ناراضی بود و می گفت این تبلیغات باید در فضای بیرون از سالن نمایشگاه پخش شود. همچنین ضمن اشاره به ارایه تبلیغات شرکتشان در جاده قم- اصفهان از سطح تبلیغات نمایشگاه در سطح شهر رضایت نداشت..

579resize

آقای رستگار مدیرعامل شرکت "ماهان مستربچ" تولید کننده مستربچ و افزودنی های خاص. وی از جایگاه غرفه شان در این نمایشگاه و نحوه ی تقسیم بندی غرفه ها براساس تولیدات و محصولاتشان رضایت داشت.

106resize

 

آقای اقبالی مسوول فروش شرکت "ارس ماشین" ویژگی برجسته نمایشگاه های کنونی را بیش از ارایه فناوری و کالا جدید، در رقابت بر سر بازاریابی می دانست.


119resize

آقای کرامتی (از چپ نفر اول، دو نفر دیگر برای ما ناشناس هستند) مدیرعامل شرکت "یاوران تجارت ایرانیان" درباره وضعیت نمایشگاه اصفهان چنین گفت: به طور کلی راضی کننده بود، هرچند برخی از امکانات مانند برق و اینترنت به خوبی مهیا نبود. ولی تعداد بازدیدکنندگان نیز مطلوب بود. این شرکت در راستای ایجاد ارتباط میان بازرگانان و تولید کنندگان فعالیت می کند.


107resize

آقای ابراهیمی (فرد میانی) مدیرعامل شرکت "سردآوران نواندیش" حذف نمایشگاه پلاستیک تهران به جهت برگزاری نمایشگاه اصفهان را به طور یکسال درمیان، موثر نمی داند. به گفته ی وی این تهرانی ها هستند که هزینه های سنگینی را متحمل می شوند تا نمایشگاه اصفهان را آباد کنند. وی همچنین در رابطه با کاهش نرخ دلار و تاثیر آن بر تولید کننده ابراز نظر کرد و این را لطمه ای به تولید کننده داخلی دانست.


122resize

با آقایان بدلی و ولی پور از شرکت "نکوساز گیتی" در زمان بازدیدشان از دیگر غرفه ها روبرو شدیم. آقای بدلی گفت: 60 درصد از بازدیدکنندگان صاحبان صنایع بودند. در این نمایشگاه محصولات جدید موجود بود اما به صورت تکنولوژی نبود، که آن هم به طور واضح در معرض نمایش نبود بلکه در وارد شدن به جزییات متوجه آن می شدیم. آقای ولی پور هم این نمایشگاه را هرچند کوچک اما استاندارد می دانست.

در گزارش های بعدی، گزارش تصویری از حضور پیشکسوتان را مشاهده خواهید کرد.

 

*********************


اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

____________________

 The Greates Media Partner of PIM is the Oldest and The Strongest World Publisher of Polymer Industry

Dr. Gupta Verlag

The Dr. Gupta-Verlag. Your center for topics related to polymers